Awaria o poranku – rozładowany akumulator, brak powietrza w oponie – to sytuacje, które potrafią unieruchomić samochód w najmniej odpowiednim momencie. Zimą frustruje to bardziej, ale i latem potrafi zepsuć dzień. Xblitz Energyboost Pro to urządzenie zaprojektowane właśnie na takie okazje, powerbank 4w1, który łączy jump starter, kompresor, latarkę i powerbank.
Spis treści
Testowałem Xblitz Energyboost Pro przez kilka tygodni, nie tylko w domowych warunkach, ale i w realnych sytuacjach drogowych. Sprawdziłem, jak radzi sobie z rozruchem silnika po kilku miesiącach postoju, ile czasu potrzebuje na napompowanie standardowej opony czy dużej piłki i czy rzeczywiście można na nim polegać, gdy rozładowuję się telefon albo brakuje światła. Każdą z funkcji przetestowałem osobno, celowo prowokując sytuacje, które mogą zdarzyć się każdemu kierowcy.
Jeśli szukasz kompaktowego i niezawodne urządzenia rozruchowego do samochodu, to zdecydowanie warto zapoznać się z moją recenzją do końca. Znajdziesz tu nie tylko suche dane, ale i wnioski z praktycznego użytkowania.
Co to za marka Xblitz?
Xblitz to polska marka elektroniki użytkowej, specjalizująca się w nowoczesnych i funkcjonalnych urządzeniach z kategorii motoryzacyjnych, smart home i mobilnych akcesoriów. W jej ofercie znajdziesz m.in. ładowarki sieciowe, transmiter FM, powerbanki, wideorejestratory, jump startery oraz inteligentne gadżety, które poprawiają komfort codziennego życia i podróżowania. Jako tester urządzeń i twórca rankingów, miałem okazję wielokrotnie sprawdzać produkty Xblitz - od kompaktowych ładowarek po wszechstronny jump starter. To marka, która stawia na praktyczność, bezpieczeństwo i korzystny stosunek ceny do jakości, co czyni jej sprzęty realną alternatywą dla droższych odpowiedników. Co ważne z punktu widzenia użytkownika, produkty Xblitz są łatwo dostępne, intuicyjne w obsłudze i często wyposażone w funkcje premium, takie jak szybkie ładowanie (Quick Charge), kompresor, czy moduł Bluetooth. Dzięki temu cieszą się rosnącą popularnością zarówno wśród kierowców, jak i użytkowników urządzeń mobilnych.

Co potrafi powerbank 4w1 do samochodu? Funkcje Xblitz Energyboost Pro w praktyce
Na pierwszy rzut oka wygląda jak nieco przerośnięty powerbank do samochodu, ale szybko okazuje się, że to coś znacznie więcej. Waży tylko 943 g i mimo kompaktowej obudowy mieści baterię 20000 mAh, która zasila:
- jump starter o mocy 1250 A (szczytowo 2500 A) – zdolny uruchomić zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne silniki nawet po kilku miesiącach postoju,
- kompresor o wydajności 30 l/min – wystarczający do napompowania opony 215/60 R17 w mniej niż 10 minut,
- automatyczne pompowanie z zakresem ciśnienia od 0,2 do 10,3 bara – pozwala precyzyjnie ustawić wartość docelową, co ułatwia pompowanie kół, materacy i innych akcesoriów bez ryzyka przeładowania.
- latarkę LED z dwoma źródłami światła, z trybami S.O.S i stroboskopem – przydatna przy awarii nocą, szukaniu bezpieczników lub oznaczeniu auta na poboczu,
- powerbank z Quick Charge 18W – przydatny w podróży do podładowania telefonu, nawigacji czy kamerki samochodowej.
To urządzenie do zadań specjalnych, idealne na zimę, wakacje, awarie i dłuższe trasy. Sprawdzi się jako podstawowy element wyposażenia samochodu, który realnie może wesprzeć w awaryjnej sytuacji.
Urządzenia tego typu zwykle mają kompromisowe parametry, ale tutaj zaskoczyła mnie rzeczywista wydajność kompresora i skuteczność rozruchu nawet w przypadku dwulitrowego diesla. Moim zdaniem to nie jest tylko gadżet, to realna pomoc w awaryjnych sytuacjach.
— Mateusz Turek, twórca rankingów i recenzji. Testuję sprzęt, zanim Ty go kupisz
Z perspektywy osoby, która testowała wiele podobnych sprzętów, ten model wypada wyjątkowo praktycznie i jest sensownie zaprojektowany. Nie tylko deklaracje producenta, ale i wyniki w praktyce pokazują, że Xblitz Energyboost Pro to coś więcej niż tylko wielofunkcyjny powerbank z bajerami.
Test kompresora Xblitz Energyboost Pro – jak szybko napompuje oponę?
Z racji tego, że częściej brakuje powietrza niż rozładowuję się akumulator, to jedną z najbardziej praktycznych funkcji Xblitz Energyboost Pro jest kompresor samochodowy, który bez problemu radzi sobie zarówno z pompowaniem opon, jak i mniejszych akcesoriów – piłek, materacy czy kółek plażowych. Przetestowałem go w kilku różnych scenariuszach.

Na pierwszy ogień poszła piłka gimnastyczna o średnicy 65 cm, która mieści około 150 litrów powietrza. Urządzenie napompowało ją w mniej niż 10 minut, robiąc zaledwie trzy krótkie przerwy, które – jak się okazuje po przeczytaniu instrukcji – są elementem automatycznego zabezpieczenia przed przegrzaniem. To nie wada, a dowód na to, że Xblitz Energyboost Pro ma dobrze przemyślany system chłodzenia i działa, dopóki jest to bezpieczne dla sprzętu.

Przeszedłem też do testów kluczowych z punktu widzenia kierowcy. Pompowanie opony 215/60 R17 od całkowitego zera do ciśnienia 2,6 bara zajęło też około 10 minut, również z kilkoma kontrolowanymi przerwami. Zakładając, że taka opona mieści nawet 75 litrów powietrza przy 2,6 bara, można uznać ten wynik za bardzo dobry. Producent deklaruje wydajność kompresora 30 litrów na minutę, a test w terenie można uznać że w pełni to potwierdził.

W przypadku mniej wymagających zadań, jak na przykład dopompowania roweru po zimie – urządzenie nie potrzebowało przerwy. Z niecałego 1 bara do 3,5 bara napompowało koło rowerowe za jednym razem. Właśnie w takich momentach czuć różnicę między zabawką a sprzętem, który sprawdza się w codziennym użytkowaniu.

Większość kompaktowych kompresorów kończy się na rowerze, a napompowanie koła w samochodzie to istna katorga. Tutaj realnie można dopompować koło w SUV-ie albo wyratować się z flaka na parkingu i to zmienia wszystko.
— Mateusz Turek, twórca rankingów i recenzji. Testuję sprzęt, zanim Ty go kupisz
Dzięki tej funkcji Xblitz Energyboost Pro z powodzeniem może pełnić rolę kompresora do samochodu. To szczególnie ważne zimą, gdy różnice temperatur powodują spadki ciśnienia w oponach, a dostęp do stacji benzynowej nie zawsze jest możliwy. Do tego dochodzi wygodny elastyczny wężyk, zestaw końcówek do różnych zaworów i możliwość kontroli ciśnienia na ekranie, wszystko pod ręką, bez potrzeby korzystania z innych urządzeń.




Rozruch samochodu z rozładowanym akumulatorem – jak działa jump starter Xblitz?
Jedną z najważniejszych funkcji Xblitz Energyboost Pro jest rozruch awaryjny samochodu. To coś więcej niż dodatek, to funkcja, od której może zależeć, czy uda się wrócić do domu zimą albo ruszyć rano do pracy. Przetestowałem to urządzenie dokładnie nie tylko z lekko osłabionym akumulatorem, ale także z takimi, które nie dawały żadnych oznak życia.
Do testów zostawiłem stary, głęboko rozładowany akumulator, który wcześniej nie uruchamiał nawet zapłonu. Xblitz Energyboost Pro poradził sobie bez problemu z:
- Dacią Duster z benzynowym silnikiem 1.0,
- Citroenem z dieslem 2.0 HDi,
- oraz Volkswagenem Passatem 1.9 TDi, który stał nieodpalany od jesieni – tutaj sytuacja była najgorsza.
Co ważne, wszystkie trzy rozruchy zostały wykonane na jednym pełnym ładowaniu urządzenia, co potwierdza nie tylko deklarowaną pojemność 20000 mAh, ale i sprawność całego systemu rozruchowego. Dzięki prądowi rozruchowemu 1250 A i szczytowemu 2500 A, Xblitz Energyboost Pro ma zapas mocy wystarczający do uruchamiania nie tylko małych aut miejskich, ale też silników diesla o pojemności do 3 l i benzynowych do 6,5 l.

Wyróżnia się też szczegółem, który sprawdza się w stresującej sytuacji, mianowicie dość długie kable rozruchowe o długości 55 cm. To więcej niż w standardowych urządzeniach tego typu, co pozwala wygodnie podłączyć się do akumulatora bez szarpania się pod maską. Przewody są grube, dobrze izolowane i zakończone solidnymi zaciskami.
W swojej karierze przetestowałem kilka urządzeń rozruchowych do samochodu – zarówno większe powerbanki, jak i klasyczne boostery czy jump startery. Xblitz pozytywnie mnie zaskoczył.
Trzy rozruchy na jednym ładowaniu, jeden po drugim, w tym Passat 1.9 TDi po kilku miesiącach postoju? To wynik, który w tej klasie urządzeń zdarza się rzadko, zwłaszcza przy tak kompaktowej konstrukcji.
— Mateusz Turek, twórca rankingów i recenzji. Testuję sprzęt, zanim Ty go kupisz
To nie tylko jump starter do auta, to narzędzie, które ja będę miał zawsze w bagażniku, gotowe do działania. Idealne na zimowe poranki, długie trasy i sezon urlopowy, kiedy auto musi być niezawodne.

Powerbank i latarka awaryjna, jak sprawdza się Xblitz Energyboost Pro w trasie?
Poza funkcją kompresora i rozruchu, Xblitz Energyboost Pro pełni również rolę powerbanku z funkcją oświetlenia, co czyni go dość kompletnym urządzeniem nie tylko do użytku awaryjnego. Wbudowana latarka LED, umieszczona w narożnikach obudowy, emituje światło o szerokim kącie rozproszenia, idealne do oświetlenia bagażnika, pod maską, garażu lub piwnicy. Mimo że nie jest to super latarka, sprawdza się w codziennych sytuacjach, gdy trzeba coś szybko znaleźć albo wymienić bezpiecznik po zmroku.
Co ważne, funkcja oświetlenia w tym modelu nie służy do długich wypraw, to typowe światło techniczne, które zapewnia podstawową widoczność tam, gdzie latarka w telefonie okazuje się niewystarczająca. Wbudowana latarka zasilana jest bezpośrednio z wewnętrznej baterii 20000 mAh, więc można z niej korzystać niezależnie od pozostałych funkcji urządzenia.

Kolejną funkcją jest ładowanie urządzeń mobilnych. Port USB obsługuje szybkie ładowanie 18W (Quick Charge), co pozwala w krótkim czasie podładować telefon, kamerę sportową, wideorejestrator czy inne akcesoria samochodowe. Choć 18W nie dorównuje najszybszym ładowarkom samochodowym czy nawet powerbankom, to w warunkach terenowych lub w aucie, gdy dostęp do gniazdka jest ograniczony, okazuje się w pełni wystarczające.

To nie tylko powerbank do samochodu, ale też zapasowe źródło energii, które sprawdza się w trasie, na biwaku czy podczas postoju w awaryjnej sytuacji. Dzięki dużej pojemności baterii można ładować telefon kilkukrotnie, nie ryzykując utraty energii potrzebnej do rozruchu silnika.




Co zawiera zestaw Xblitz Energyboost Pro i jak jest zbudowany?
Xblitz Energyboost Pro to urządzenie, które nie tylko dobrze działa, ale też dobrze wygląda i jeszcze lepiej się je użytkuje. Całość utrzymana jest w klasycznej dla marki Xblitz kolorystyce czarno-czerwonej, a obudowa o wymiarach 210 x 93 x 62 mm mieści funkcje typowe dla kilku osobnych urządzeń, a tu? Wszystko pod ręką i bez kompromisów!

Waga wynosząca 943 g (według producenta 930 g) sprawia, że urządzenie spokojnie zmieści się w schowku lub torbie z narzędziami, a sama waga nie ciąży, a jednocześnie sprawia wrażenie solidnego. Solidność widać nawet po detalach, porty USB zabezpieczone są gumowymi klapkami na zatrzask, które chronią wnętrze przed kurzem i wilgocią. To ważne zwłaszcza w kontekście odporności na niskie i wysokie temperatury, którą producent deklaruje jako przystosowaną do warunków drogowych w każdej porze roku.
A co znalazło się w zestawie?
- kable rozruchowe, zakończone solidnymi zaciskami – z odpowiednią długością (55 cm), żeby bez gimnastyki sięgnąć do akumulatora;
- wężyk do kompresora i cztery końcówki do pompowania różnych zaworów (piłki, opony, materace, rowery);
- kabel USB-C – do ładowania urządzenia lub zasilania innych sprzętów;
- czytelna instrukcja obsługi – z opisem funkcji i parametrów;
- oraz usztywniane etui, które pomieści wszystkie akcesoria i sprawdzi się w aucie, plecaku, czy schowku.
Urządzenie oferuje dwa porty USB-A oraz jedno złącze USB-C, z których można ładować różne urządzenia: smartfon, tablet, smartwatch, iPhone, iPad, a nawet niektóre akcesoria motoryzacyjne. Choć moc ładowania wynosi maksymalnie 18 W (Quick Charge), to 2 A przy 5 V wystarczy, by awaryjnie doładować telefon lub GPS w podróży.

Co ważne, wewnątrz znajduje się bateria litowo-polimerowa o pojemności 20000 mAh, a na obudowie umieszczono czytelny wyświetlacz LED, który pokazuje poziom naładowania. Urządzenie przeznaczone jest do rozruchu silników benzynowych do 6,5 l oraz Diesla do 3 l o napięciu akumulatora 12 V, co czyni je dość uniwersalnym modelem w tej kategorii.



Wszystko to sprawia, że Xblitz Energyboost Pro to nie tylko powerbank z funkcją kompresora i latarki, ale pełnoprawne narzędzie awaryjne dla kierowcy, porządnie wykonane, funkcjonalne i gotowe na każdą drogę.
Zalety i wady Xblitz Energyboost Pro powerbank 4w1
Zalety
- Funkcje 4w1 – jump starter, kompresor i latarka w jednym urządzeniu, do tego ładowarka awaryjna.
- Realna moc rozruchowa – bez problemu odpala auta benzynowe i diesle (testowane w praktyce).
- Wydajny kompresor – napompowanie opony 215/60 R17 do 2,5 bara w ok. 10 minut.
- Solidne wykonanie i praktyczne etui – wszystko dobrze spasowane, łatwe do spakowania w aucie.
- Czytelny wyświetlacz LED – informuje o poziomie naładowania, ciśnieniu w czasie pompowania.
- Zestaw końcówek i długi wężyk – sprzęt gotowy do użycia zaraz po wyjęciu z pudełka.
- Dobre opinie użytkowników – potwierdzają, że sprzęt działa tak, jak trzeba.
Wady
- Ładowanie mogłoby być szybsze – 18 W na tle dzisiejszych standardów to trochę mało.
- Światło latarki jest mocno rozproszone – doświetli maskę lub garaż, ale nie sprawdzi się w terenie.
Zawartość zestawu
Ocena: 10/10
Jakość wykonania
Ocena: 10/10
Przydatność i użytkowanie
Ocena: 10/10
Funkcjonalność
Ocena: 9/10
Stosunek jakości do ceny
Ocena: 10/10
Moja ocena
Czy warto mieć w aucie Xblitz Energyboost Pro? Moja opinia po testach
Zdecydowanie tak. Xblitz Energyboost Pro to jeden z tych produktów, które łączą funkcjonalność, mobilność i realną przydatność w trudnych sytuacjach. Nie jest to tylko powerbank z dodatkami, to pełnoprawne urządzenie awaryjne do samochodu, które realnie może uratować z opresji na trasie, parkingu pod blokiem czy podczas wyjazdu za miasto.
Za około 400 zł otrzymasz:
- multifunkcyjne urządzenie 4w1, które może uruchomić auto, napompować koło, naładować telefon i oświetlić np. bagażnik,
- solidną konstrukcję z praktycznym etui, które nie tylko chroni sprzęt, ale ułatwia jego przechowywanie w bagażniku,
- realne parametry potwierdzone testami od wydajności kompresora, przez skuteczność jump startera, po żywotność akumulatora,
- pełną kompatybilność z różnymi urządzeniami dzięki portom USB-A,
Podczas testów sprawdziłem ten sprzęt w różnych scenariuszach, od rozruchu starych akumulatorów w dieslach, przez pompowanie kół w rowerze i aucie, aż po wieczorne biwakowanie z użyciem latarki. Xblitz Energyboost Pro działał dokładnie tak, jak powinien. Żadnych rozczarowań, żadnych niedomówień. Wszystko zgodne z deklaracjami producenta.
A co mówią o nim zadowoleni użytkownicy?
„Uratowało mnie już z jednej opresji – pomogło przy rozładowanym akumulatorze”
Opinia użytkownika ze sklepu euro.com.pl
„Sporo funkcji w jednym pudełku i wszystkie przydatne”
Opinia użytkownika ze sklepu euro.com.pl
„Zaskakująco mocny kompresor jak na tak małe urządzenie”
Opinia użytkownika ze sklepu euro.com.pl
Oczywiście z mojego punktu widzenia
Testowałem Xblitz Energyboost Pro z myślą o kierowcach, którzy chcą mieć jedno niezawodne urządzenie na czarną godzinę. I to właśnie dostają. Kompaktowe, funkcjonalne, przetestowane, niczego tu nie brakuje.
— Mateusz Turek, twórca rankingów i recenzji. Testuję sprzęt, zanim Ty go kupisz
Z punktu widzenia kierowcy, który szuka niezawodnego, kompaktowego i sprawdzonego urządzenia do samochodu, to naprawdę mocna propozycja. W tej klasie cenowej trudno o coś równie wszechstronnego i skutecznego. Xblitz Energyboost Pro to urządzenie, które po prostu warto mieć zawsze pod ręką, na wszelki wypadek. Zdecydowanie można mu zaufać.
Gdzie najlepiej kupić Xblitz Energyboost Pro? Sklep oficjalny czy porównywarka cen?
Najwygodniej i najbezpieczniej kupić Xblitz Energyboost Pro online, najlepiej w oficjalnym sklepie producenta lub przez sprawdzonych partnerów na platformach typu Ceneo. To dobre rozwiązanie, bo pozwala od razu porównać ceny, sprawdzić dostępność i oceny innych użytkowników. W oficjalnym sklepie można liczyć na okresowe rabaty lub szybkie wsparcie.
A Jeśli Xblitz Energyboost Pro ma być zawsze gotowy do działania, warto zadbać o sprawdzoną ładowarkę sieciową, która wykorzysta jego pełny potencjał ładowania. Szukasz czegoś solidnego i dopasowanego? Sprawdź moją recenzje ładowarek Xblitz, gdzie znajdziesz modele zgodne ze standardem 18 W i więcej idealne do szybkiego ładowania zarówno urządzeń mobilnych, jak i powerbanków.
FAQ – najczęstsze pytania o Xblitz Energyboost Pro i jego możliwości
Czy Xblitz Energyboost Pro działa z silnikiem Diesla?
Tak, urządzenie obsługuje rozruch silników Diesla do pojemności 3 litrów – testowane z sukcesem na 2.0 HDi i 1.9 TDi.
Jak długo trwa pompowanie koła samochodowego?
Od całkowitego zera do 2,5 bara (rozmiar 215/60 R17) – około 10 minut, z krótkimi przerwami bezpieczeństwa.
Czy powerbank ładuje telefon szybko?
Urządzenie obsługuje technologię szybkiego ładowania Quick Charge. Ma port USB 5V/2A (18W), wystarcza do awaryjnego ładowania.
Czy można go używać zimą?
Tak, obudowa jest odporna na niskie temperatury – sprawdzi się w zimowych warunkach, np. przy porannym rozruchu auta.
Czy latarka daje mocne światło?
Latarka LED świeci szeroko i dość jasno, ale światło jest rozproszone – dobre do oświetlenia silnika lub bagażnika, ale nie do marszu w terenie.
Jak długo ładuje się urządzenie?
Przez port USB-C 9V / 2A (18 W), pełne naładowanie trwa około 5 godzin. Warto używać ładowarki o odpowiedniej mocy, słabsze zasilacze mogą wydłużyć ten czas.
Materiał powstał przy współpracy z marką Xblitz. Podmiot współpracujący nie miał wpływu na treść materiału — prezentowana opinia jest niezależnym i subiektywnym poglądem autora tekstu.
Dziękuję, że przeczytałeś/aś mój wpis do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w mediach społecznościowych.